Schimbari de regulament pentru sezonul 2009 in Formula 1

5

Astazi am citit pe Mediafax noile schimari de regulament pentru sezonul 2009 in Formula 1. Parerea mea e ca sunt utile unele dintre ele mai ales ca unele echipe vroiau sa se retraga din circuit. 

FIA a stabilit un set important de modificari ale regulamentului de desfasurare a Campionatului Mondial de Formula 1, editia 2009, schimbari ce au rolul de a conduce la reducerea bugetelor echipelor si la sporirea spectaculozitatii acestei competitii.

Sezonul 2009 va începe, la sfârsitul acestei saptamâni, cu Marele Premiu al Australiei, de la Melbourne. Cursa ce va avea loc duminica, de la ora 09.00, se va desfasura sub un regulament amplu revizuit. FIA a actionat pe doua directii, sportiva si tehnica, prima având în principal scopul de a contribui la reducerea costurilor, iar a doua de diminuarea a rolului aerodinamicii monoposturilor, de sporire a posibilitatilor de depasire pe circuit si de tinere în frâu a timpilor înregistratie pe un tur de pista.

Modificarile de regulament pentru sezonul 2009 sunt urmatoarele:

Pneuri

În F1 se revine la pneurile slick, dupa zece sezoane în care au fost folosite pneurile cu santuri. Aderenta va creste cu 20 la suta, dar aceast efect va fi redus de limitarile aerodinamice adoptate în acelasi timp. Pilotii vor avea la dispozitie pneuri de uscat cu doua compozitii pentru o cursa, fiind obligatoriu a fi folosite ambele.

KERS (Kinetic Energy Recovery System)

Din 2009, se va putea folosi sistemul de recuperare a energiei cinetice, KERS. Acesta va stoca energia rezultata din procesul de frânare a monoposturilor, energie ce va putea fi folosita apoi în timpul depasirilor. Sistemul poate fi mecanic sau electric si poate furniza circa 80 de cai putere în plus timp de 6,7 secunde pe tur. Totusi, multe echipe s-au plâns de costurile foarte mari necesare dezvoltarii unui sistem KERS, astfel ca este posibil ca acesta sa nu fie folosit pe scara larga în primele etape ale sezonului.

Motoare

Turatia limita a motoarelor a fost redusa de la 19.000 de rotatii/minut la 18.000 la rotatii/minut. Pilotii vor putea folosi doar opt motoare pe sezon, la care se adauga patru motoare de echipa pe an pentru teste. Fiecare schimbare de motor dupa epuizarea celor opt va fi taxata cu o penalizare de 10 locuri la start sau cu retrogradarea pe ultimul loc al grilei, daca înlocuirea propulsorului s-a facut dupa sedinta de calificari.

Aerodinamic?

Numeroase canale, nervuri ?i aripioare de pe corpul monoposturilor, ce aveau rolul de a îmbunatati performantele aerodinamice, vor disparea. Totodata, aripa frontala a fost coborâta de la 150 de milimetri de sol la 75 de milimetri si a fost latita de la 1.400 mm la 1.800 mm (cât este latimea monopostului). Pilotii vor avea de doua ori posibilitatea pe un tur de a regla unghiul ei de orientare, în limita a sase grade. Aripa din spate a fost inaltata cu 150 mm pentru a ajunge la nivelul capotei motorului si a fost îngustata de la 1.000 mm la 750 mm. Toate acestea vor contribui la o reducere a fortei de apasare aerodinamica.

Teste

În 2009, nu vor fi permise teste private între prima etapa a sezonului si data de 31 decembrie. Pilotii vor putea testa monoposturile numai la sedintele de antrenamente din cadrul Marilor Premii.

Safety Car

Accesul la standuri va fi permis în timpul în care Safety-Car-ul va fi pe pista, iar pilotii vor putea realimenta fara a fi penalizati.

Share.

5 Comments

  1. Nu-mi place tema. …………………….
    (poti sa comentezi fara sa te ascunzi sub denumirea aia penibila de anonim)

  2. Uite ca visul tau s-a implinit. Sa iti fie de bine si mult succes, acum ca ai .com, sa nu ii uiti pe cei care te citesc mai mereu, chiar daca nu sunt asa de vorbareti.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.