Cele mai eficiente metode de eliminare a stresului

3

Nu este nevoie sa apelati la medicamente pentru a scapa de stres. Este de ajuns sa tineti cont de cîteva lucruri simple si veti vedea ca toate problemele dvs legate de stres vor disparea ca prin farmec.

1. Zîmbetul. Acesta este principalul mijloc de aparare împotriva stresului. Este rapid, usor si gratis! Atunci cînd zîmbiti, organismul elibereaza hormoni ai fericirii, iar nivelul cortizolului, hormonul stresului, este redus. Zîmbetul va ajuta sa va simtiti mai calmi si stapîni pe situatie. Totodata, el micsoreaza presiunea sangvina, facandu-va sa va simtiti mai bine.

2. Exercitiile fizice. Sportul îmbunatateste circulatia sîngelui, ajutînd la oxigenarea creierului si facîndu-va sa gînditi mai limpede. Activitatile fizice sînt si un bun mod de eliberare a endorfinei, analgezic natural, si, totodata, un hormon al fericirii. În plus, exista dovezi stiintifice care atesta faptul ca persoanele bine-proportionate suporta mai bine efectele stresului.

3. Odihna si somnul suficient. Nu doar statul degeaba reprezinta odihna. O pauza de la munca, în care sa faceti ceva care va place poate contracara efectul stresului. În plus, toti avem nevoie de somn pentru a avea mai multa energie, o putere de concentrare superioara si o stare de sanatate buna. Lipsa cronica de somn poate afecta performanta la locul de munca, conducînd astfel la cresterea nivelului de stres.

4. Gîndirea pozitiva. Încercati sa nu mai permiteti evenimentelor din exterior sa va afecteze fericirea. Este nevoie de putin antrenament pentru a va schimba modul de gîndire, dar în felul acesta veti reusi sa reduceti tensiunea negativa, responsabila pentru stresul din viata dumneavoastra.

5. Sprijinul prietenilor. Nu întotdeauna va puteti rezolva problemele singuri. Asadar, oricine ar trebui sa se poata baza pe sprijinul prietenilor, al familiei sau al colegilor de la serviciu atunci cînd are nevoie de acesta.

6. Echilibrul dintre munca si viata personala. Nu trebuie sa va lasati viata dominata de locul de munca. Este important sa va faceti mereu timp pentru relaxare si distractii, indiferent cît sînteti de ambitiosi. Încercati sa va administrati mai bine timpul pentru a fi mai productivi la serviciu si sa nu mai fie nevoie sa ramîneti dupa program pentru a va termina sarcinile.

7. Relaxarea. Gasirea unei tehnici bune de relaxare este o arma anti-stres pe care o puteti folosi oricînd. Fie ca decideti sa apelati la meditatie, fie la respiratie adînca, încercati sa transformati relaxarea într-un moment obligatoriu din zi.

8. Alimentatia sanatoasa. O dieta echilibrata care sa îi ofere organismului dumneavoastra toate substantele nutritive de care are nevoie pentru a functiona la un nivel optim este esentiala pentru depasirea situatiilor stresante. De asemenea, reducerea cantitatii de cofeina, zahar, alcool si nicotina va contribui la mentinerea unui nivel constant al glicemiei, ajutîndu=va sa evitati schimbarile bruste de dispozitie.

9. Îmbratisarea cuiva drag. Îmbratisarea nu este doar un moment placut, ci s-a demonstrat ca ajuta si la reducerea nivelului stresului.

10. Solicitarea ajutorului profesionist. Daca toate celelalte metode anterioare nu va ajuta sa scapati de stres, solicitati sfaturile si ajutorul unui specialist.

Sursa: Evenimentul

Share.

3 Comments

  1. Mi s-a intamplat candva prin iarna sa merg pe Magheru si sa vad o pustoaica ce venea din sens opus care tinea in mana un carton pe care scria “Free Hugs!”. Eu eram stresata, caci tocmai prezentasem un proiect la facultate, asa ca a picat la tzanc :)) . Zambeam apoi singura pe strada :P

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.